onsdag 8. juli 2009

R.i.P Michael Jackson!:(

En av mine yndlingssanger fra Michael Jackson;)) Jeg får tårer i øyenen når jeg hører denne sangen!

I går satt jeg flere timer og fulgte med på minnemarkeringen til "King of Pop" Michael Jackson. Det ble en verdig minnemarkering Michael Jackson verdig! Jeg tørket tårene flere ganger under seremonien. Da sangene "We Are The World" og "Heal The World" ble det sterkt for meg. Tårene trillet, og det ble ikke bedre når datteren til Michael Jackson sa noen ord! Tøft gjort av en 12 år gammel jente! Jeg sitter igjen med en positiv følelse av minnemarkeringen i går, og det ble spilt og sunget mange nydelige sanger!

Det er trist å tenke på at Michael Jackson er borte. Han var idolene våre da vi gikk på skolen, og vi kunne alle sangene utenat. De ble spilt på klassefestene våre, og vi danset etter musikken. Jeg hadde både plakater og kassetter av Michael Jackson, og jeg må ærlig innrømme at jeg likte musikken hans veldig godt;))

Det kan ikke ha vært så enkel oppvekst for Michael Jackson, og han var preget i voksen alder av barndommen sin. Ikke lett å være barnestjerne slik han var med gærne fans hengende etter seg over alt! Hvor blir privatlivet av? I følge intervjue med ham var faren hans også en tyran, og slik setter spor i et menneskesinn som voksen. Michael Jackson var en veldig spesiell mann, og han kunne nok virke sær som f.eks å få seg en sjimpanse som kjæledyr, og f.eks. når han holdt babyen over rekkverket.

Likevel måtte Michel Jackson vært en sterk mann. Jeg tenker på de overgrepsanklagene mot ham. Nå er jeg den typen som ikke tar medias skriveri på alvor. Vi har lest i aviser og blader om anklagene mot ham, men vi vet ikke om de virkelig er blitt utført. Jeg tror nok noen av de som stevnet ham for retten var ute etter pengene hans. Det finnes mange ondsinnete mennesker som gjør alt for å sverte en kjendis pga sjalusi. Likevel var Michael Jackson sterk igjennom rettsaken, og han fikk støtte fra fans, venner og familie. Tenk på hva den rettssaken gjorde med ham? Han fikk seg en knekk etterpå, for han ble litt folkesky de siste årene.

Det grubles jo en del over hva dødsårsaken var, men som en superkjendis med et vanvittig psykisk press over seg til alle tider har han sikkert brukt narkotika for å holde seg oppe på topp!

Nå har endelig Michael Jackson fred der han er, og jeg håper at folk husker ham for musikken han laget, og ikke ryktene som ble satt ut om ham! Han var jo forrige århundres største og mestselgende artist. Han laget masse god musikk som vår generasjon og mange i generasjonen under oss har fått masse glede av!

R.i.P Michael Jackson!

3 kommentarer:

  1. Kjempefint innlegg du har skrevet!:) Ja, vår generasjon er vel de som var heldige å få oppleve Michael Jackson sin storhetsstid da han kom ut med Trhiller og Bad! Den artisten var banebrytende for mye av popmusikken i dag, og jeg tror nok flere artister innen hiphop og R'n'B har hentet inspirasjon fra ham.

    Jeg satt også og så på minnestunden, og det var en vakker seremoni. Jeg er ening med deg at jeg håper at folk kan huske Michael Jackson for musikken, og ikke skandalene.

    Hvil i fred Michael Jackson!

    SvarSlett
  2. Vi fikk med oss dødbudskapet om Michael Jackson mens vi var på Kreta, og fra mange butikker ble Michael Jackson sin musikk spilt i dagene som fulgte. Vår generasjon er vokst opp med hans musikk, og Michael Jackson var en av mine store idol også.

    Hvil i fred Michael Jackson!

    SvarSlett
  3. Rørende innlegg du har skrevet! Jeg sitter med tårene i øynene når jeg leser blogginnlegget ditt. Fikk dessverre ikke sett så mye på minnemarkeringen fra Michael Jackson, fordi jeg var borte, men jeg har fått hørt og sett klipp fra den. Måtte felle noen tårer jeg med når jeg hørte Heal The World og We Are The World ble spilt, og ikke minst når datteren til Michael Jackson sa noen flotte ord om faren sin.

    RIP kjære Michael Jackson!

    SvarSlett