onsdag 5. mai 2010

Vårmåneden mai en vakker vårmåned;))

Dette bildet er av vår abyssinerprinsessen vår Sophie;)) Bildet ble tatt like etter vi fikk henne.


Ukene og dagene går så fort, og har vi nylig begynt på mai måned. I dag har vi fint vær her i Oslo, og det er deilig;)) Ungene koser seg mye utendørs nå som det er vår. Trampolinen er for lengst montert, og den er flittig i bruk når været tillater det;))

I helgen som var fikk mannen min gjort en god del ute i hagen vår. Vi kjøpte inn blomster som vi plantet i bedet vårt. Og gjett om det bli fint etter vi fikk plantet plantene i bedet;))

Fotballsesongen for eldstemann er i gang for fullt! Fotballaget han spiller på har ofte kamper i helgene. Guttene spiller jevnt over godt, selv om de har både vunnet og tapt kamper. Det er artig å se hvor godt samhold guttene på laget har, og de backer hverandre opp både på og utenfor banen.

Våre to yngste døtre holder på med svømming. Begge to går i C-gruppen. I løpet av denne vinteren har de deltatt på noen svømmekonkurranser, og flere konkurranser blir det når de skal opp i B-gruppen til høsten. Jentene våre synes svømming er artig. Og de trives godt med denne idretten;))

Opptreningen med ryggen min går bedre og bedre, men jeg er fryktelig sliten i ryggen de dagene jeg har vært til fysioterapi. Ennå greier jeg ikke å sitte for lenge på en stol. Etter en stund må jeg opp for å stå og gå litt. Lyspunktet for meg er at det går fremover med opptreningen. Og jeg kjenner at jeg blir sterkere i ryggen gang for gang.

Dagene for meg går fort selv om jeg er hjemmeværende etter operasjonen. Jeg bruker tiden til å lese bøker, høre på musikk, lage middag, rydde litt lette ting. Når de to yngste kommer hjem fra skolen ser jeg over leksene deres de dagene de skal på svømmetrening. Alle 3 av ungene våre har ukeplaner de jobber med, og alle tre gjør seg ferdig med ukeplanen sin i løpet av mandag/tirsdag. Det betyr at de får mye bedre tid til sine fritidsaktivteter og vennene sine;))

Hvis været er bra sitter jeg ute i hagen og soler meg. Nå er ryggen min såpass at jeg kan ta meg en liten tur i byen. Men jeg kjenner jeg blir sliten hvis jeg går for lenge i byen.

Ennå har jeg ikke prøvd å kjøre bil. Fysioterapeuten har sagt at jeg kan prøve meg på bilkjøring i løpet av mai måned. Det skal bli en befrielse;)) Jeg har savnet det å ikke kunne kjøre bil. Men når ryggen har vært så stiv er det ikke godt å sitte i bil. På fredag 07.05 kommer svigerforeldrene mine på besøk til oss. Det blir koselig å få besøk av dem;))

I kveld der det 2.semifinale i farmen, og det blir spennende å se hvem som må forlate Farmen etter kveldens konkurranse. Min favoritt av de som er igjen er Linn Hege og Lillian. Jeg gleder meg til finalen på lørdag;))

3 kommentarer:

  1. Så kjempefint bilde av Miss Sophie!:)Hun er sin mor opp av dage ser jeg!:) Jeg gleder meg til å se henne i sommer når dere kommer til Trondheim!:)

    Denne uken har jeg hatt det kjempetravelt. Det har vært mye å gjøre på jobb samt forberedelser til konserter med de to korene jeg dirigerer, men du verden så kjempegøy det er!:)

    Det er kjempegodt å høre at opptreningen av ryggen din går bra!:) Du må bare ta det pent, og ikke stresse, for da kan du få deg en smell.
    Etter operasjonene jeg har hatt i føttene og armene mine går det kjempebra en periode til fysioterapeut, men så plutselig har man en dårlig periode. Det er jo muskler som skal bygges opp igjen.

    Det blir til at vi stopper noen dager i Oslo etter bryllupet til nevøen min, og jeg gleder meg til å treffe deg og familien din. Vi kommer innom dere vi som avtalt!:) Det blir kjempekoselig!:)

    Håper været hos dere der bra? I dag er været helt topp her. Vi har sol fra skyfri himmel!:)

    Ønsker deg og familien din en kjempefin søndag!:) Kattemamma Corvette og pappa Aros hilser til Sophie!:)

    Stor klem fra Toril

    SvarSlett
  2. Se lille rakkerfrøkenen din da;=) Hun er en nydelig abyssinerfrøken med en morsom personlighet;=) Dere var heldige som fikk kjøpe kattunge fra Toril sitt kull.

    Hos oss også går dagene i ett nå som det er vår. Junior har ofte fotballkamper i helgene, mens håndballsesongen nå er så godt som avsluttet. Selvfølgelig har de trening, og hvis været tillater det har de utetrening.

    Junior gjør leksene sine når han kommer hjem fra skolen før han skal på noen av sine fritidsaktiviteter, mens de to eldste også sitter om kveldene med leksene sine. Det hender de ønsker at vi skal høre dem hvis de har prøver i enkelte fag. Jeg har også lært meg litt spansk nå, og henger greit med pensumet til vår mellomste datter;=) Spansk er et nydelig språk!

    Jeg merker at det blir mindre blogging nå når det er vår og sommer, men slik er det om våren for de fleste av oss.

    I morgen skal jeg ha avspasering, og det blir deilig;=)

    Ungene deres skal vel spille 17.mai de? De må vel tidlig opp da vil jeg tro.

    17.mai skal vi selvfølgelig se på skoletoget. Bunaden til eldstejenta er ferdig, og hun skal få lov til å ta den i bruk selv om hun ikke skal konfirmeres før til høsten. Hun valgte samme bunad som den jeg har. Du kan tror hun ble fin ja;=) Nå gleder vår mellomste datter seg også til å få bunaden sin ferdig til neste år.

    Ha en fin tirsdagskveld, vennen min;=)

    Stor klem fra Catzy

    SvarSlett
  3. Åhhh hun er nydelig:)På bildet hadde hun et morsomt uttrykk i ansiktet sitt, og hun ser litt små rampete ut spør du meg.

    Nå ble jeg glad å lese at du synes det går fremover med opptreningen av ryggen etter operasjonen:) Jeg håper du får kjøre bil igjen snart. Bare ikke press deg til å gjøre det for tidlig.

    Håper dere hadde en fin 17.mai i går? Det hadde vi, og litt vemodig var det å vite at dette var siste gang vi feiret 17.mai sammen naboene våre i nabolaget.

    Ungene gikk i toget på dagen. Selve toget endte opp på skolen hvor det var familiefest for hele familien.

    Klokken 18.00 var det felles grilling hos en av naboene slik vi alltid gjør på 17.mai. Det var hyggelig:)

    Nå er det skikkelig fullt kjør med rydding her hos oss. Mannen min, eldstegutten vår og en arbeidskollega av mannen min skal kjøre to biler til Kristiansund med pappesker fra de rommene vi allerede har tømt. Arbeidskollegaen av mannen min har en ganske stor varebil hvor han får plass til ganske mye, og i stasjonsvognen vår får vi også plass. Eldstemann ville være med for å hjelpe til, og det er godt å ha selskap på turen.

    Nå er loftet, 4 kjellerboder og garasje tømt, alle vinterklærne er pakket ned i pappesker, gamle leker er pakket ned i pappesker og en god del kopper og bestikk vi ikke har bruk for. Jeg ser det går fremover dag for dag med rydding og pakking. Vi har ca 5 uker igjen å bo i pappeskekaos her hjemme.

    Tusen takk for alle de søte smsene fra deg, og ikke minst koselige meldinger og chatingen på facebook. Tusen takk for at du overtalte meg til å bli med på det.

    Du får ha en fin tirsdag godjenta mi:)

    Stor klem Mona Elisabeth

    SvarSlett