tirsdag 4. januar 2011

Deilig juleferie hjemme hos mamma og pappa;)) Hverdagen har innhentet oss!



2011! Og vi skriver 04.januar! Bedre sent enn aldri. Godt nytt år alle sammen!

Jeg skal si det var tungt å stå opp tidlig i går morrest da vi stod opp. Eldstemann var trøtt som en strømpe. De to yngste spratt opp nesten med en gang da jeg vekket dem. Selv måtte jeg ha to kopper kaffe på første forelesningstime for å klarne hjernen.

Hvorfor skal juleferien gå så fort? Juleferien skulle ha vart i to uker. Da hadde jeg hatt tid til å treffe flere av venninnene mine som bor i Trøndelag. Når jeg først var hjemme i Trøndelag måtte jeg prioritere hvem jeg skulle besøke.

Vi reiste med flyet hjem på lillejuleaften. Storesøss kom og hentet oss på Værnes. Og hun kjørte oss hjem til mamma og pappa hvor vi skulle være i julen. Jeg hjalp mamma med de siste gjøremålene før julaften. Og jeg ble med mamma og pappa ut på den siste julehandelen. Om kvelden slappet vi av med å se på Grevinnen og Hovmesteren.

Julaften var vi hjemme til mamma og pappa om dagen. Vi spiste sen frokost. Og vi koste oss med julefilmene på TV. Lillesøss og familien hennes kom til mamma og pappa for å feire julaften sammen oss. Storesøss og familien hennes var hjemme til seg selv. De hadde besøk av foreldrene til mannen hennes. Mamma sin ribbe smakte like bra som alltid;)) Ingen ribbe smaker bedre. Både store og små var glade og takknemlige for julegavene sine.

1.juledag var det fullt hus hjemme hos mamma og pappa. For da kom også storesøss med familie på besøk;)) Da hadde vi deilig julekoldtbord. Vi koste oss hele ettermiddagen, spilte spill som ungene fikk, og i år var det scrable som var årets artigste spill.

2.juledag mamma, pappa, storesøss med familie, lillesøss med familie og vi invitert på middag til tante og onkel. Det var artig å se dem igjen;)) Og det var artig å treffe søskenbarna mine og ungene deres;)) Pappa og jeg kjørte mannen min til Værnes. For han måtte reise tilbake til Oslo siden han måtte jobbe resten av uken og nyttårshelgen.

3.juledag dro jeg på besøk til storesøss og familien. Hun laget drit god lutefiskmiddag til oss. Gjett hva vi satt og spilte? Jo vi satt og spilte scrable;)) Jeg hadde ord på hjernen. Ungene våre overnattet der til 4.juledag. Når vi er hjemme bruker alltid ungene våre å overnatte hos søskenbarna sine enten hos lillesøss og storesøss.

4.juledag dro jeg til sentrum. Jeg traff søta mi Irenesola;)) Vi gikk en tur på kafé sammen og tok en kaffe latte. Vi hadde mye å plapre om som vanlig. Og når vi møtes har vi begge to mye å fortelle. Jeg hadde ikke sett henne siden i sommer da de var på besøk til oss. Jeg kom hjem til mamma og pappa klokken 17.00. På tur hjem ringe storesøss til meg. For ungene våre ønsket å overnatte en natt til. Min niese hadde fått seg et artig TV spill som de syntes var artig. Selvsagt fikk de lov til å overnatte der. For det er ikke hver dag at søskenbarna treffes.

5.juledag hentet jeg ungene hos storesøss. Om kvelden var jeg på gymnasvennetreff som vi arrangerer hver jul. Det var artig i år igjen;)) I år kom det 4 stykker som ikke hadde vært der på mange år. Det var spesielt artig å se dem igjen;)) Blant annet venninnen min Mona Elisabeth. Råartig å treffe igjen Mona Elisabeth. Jeg hadde ikke sett henne siden vi var i et felles bryllup i august 2009. I sommer flyttet Mona Elisabeth og familien tilbake til hjemplassen deres Kristiansund. Endelig tok hun seg tid og anledning til å komme til Trondheim for å være med på treffet;)) På treffene våre har vi mye å prate om. Og det er som i går vi traff hverandre sist gang. De fleste bor i Trondheimsområdet. Men 3 av dem bodde ikke der. Likevel dukket de opp.

6.juledag var venninnen min Toril og jeg invitert hjem til Irenesøta mi på lunch. Det var bare råkoselig;)) Vi pratet, pratet, pratet og lo. Alle sammen hadde vi mye å oppdatere hverandre om. Vi viste bilder av ungene våre til hverandre. Timene gikk alt for fort før Mona Elisabeth måtte reise. Det var råtrist å si ha det bra til henne;((

Nyttårsaften var mamma, pappa, jeg og ungene invitert hjem til lillesøss og familien;)) Lillesøss laget verdens beste kalkunmiddag. Familiefeiring på nyttårsaften er koselig;)) Fra huset hvor lillesøss og familien bor har de den fine utsikten over hele byen. Derfra så vi rakettene;)) Selvsagt ville de to yngste overnatte til tante lillesøss. Jeg hentet dem hjem om ettermiddagen 01.01.

02.01 spiste mamma, pappa, ungene våre og jeg god frokost sammen før jeg måtte begynne å pakke sakene våre. Pappa kjørte oss til flyplassen klokken 15.00. For vi skulle reise hjem til Oslo. Mannen min kom og hentet oss på Gardermoen.

Hjemme ble vi møtt av ei kosesyk lita abyssinerprinsesse;)) Vi hadde savnet henne masse mens vi var hjemme i Trondheim! Det var godt å komme hjem. Men samtidig vemodig også. Jeg kjente at jeg hadde hjemlengsel de første timene etter jeg kom hjem. Det har jeg alltid når jeg kommer fra Trondheim.

Vi pakket ut klær og julegaver og koste oss med taco om kvelden;))Dermed var juleferien over for denne gang;((

Hverdagen har innhentet oss. Og ungene er i full gang med skole, fotball, svømming og krops.

I 2011 skal jeg prøve å blogge litt oftere enn hva jeg har gjort i 2010. Høsten 2010 har jeg ikke hatt ork eller tid til å blogge. Jeg mistet lysten på å blogge. Men jeg vil ikke si mere om det nå. De som har fulgt med bloggen min vet hvorfor jeg har hatt bloggsperre i lengre tid.

Mitt ønske som blogger for 2011 er at vi kan la hverandre blogge i fred uten å blande oss bort i hva andre bloggere foretar seg på sine blogger! For min del som blogger har det vært stille. Og jeg har fått lov til å blogge i fred. Det er fordi at jeg ikke har gitt oppmerksomhet som kan gi grobunn til at en konflkt blusser opp! Er det derfor vi blogger da? Nei det er ikke. Blogging blir ikke artig når det pågår konflkter. Vi er voksne mennesker på over 40 år. Og da må vi gå foran som et godt eksempel for ungene.

Det er lov til å være uenige med hverandre når vi leser en blogg. Saklige diskusjoner er sunt. Alle bloggere er forskjellige. Og vi har forskjellige meninger. Hvis jeg mener at Michael Jackson er en bra artist må jeg få lov til det. For det er min mening. En annen blogger har lov til å si seg uenig i mitt synspunkt. Men han har ingen rett til å gå til personangrep mot meg for at jeg mener det jeg mener.

Vi som er voksne bloggere holde oss for god til å krangle som små unger bare fordi vi er uenige med hverandre. Det kaller jeg ikke for å være et godt forbilde for de yngre. Hvis de yngre bloggerne ser at vi voksne krangler som små unger på våre blogger vil ikke de yngre respektere oss som voksne forbilder.

Jeg starter med ny bloggfrisk nå i 2011. Og jeg håper 2011 blir et godt nytt bloggår for meg og mine bloggvenner;))

Her ser dere et nytt bilde av abyssinerprinsessen vår;))



Lillesjefen i huset vårt;))

4 kommentarer:

  1. Godt nytt år til deg og familien din også!:) Tusen takk for sist!:) Det var så kjempekoselig å treffe deg i julen!:) Jo da, jeg kommer til Oslo i løpet av februar/mars en gang.

    Juletreffet var jo så kjempekoselig!:) Det var kjempemorsomt å treffe folka igjen!:) Kjempmorsomt at Mona Elisabeth tok turen til Trondheim!:) Det er år og dag siden hun var med på treffet sist gang.

    Helledussen så kjempesøte bilder av den eneste høna i julekullet vårt!:) Tenk at hun er tre år nå. Årene går ja.

    Vi hadde en kjempekoselig nyttårsaften vi også!:) Min mor, mannen min og jeg var invitert hjem til min tremenning og hennes mann. Min tremenning hadde besøk fra sin mor. Vi fikk servert kjempegodt lammelår!:) Hadde en kjempekoselig nyttårsaften. Vi dro hjem til nyttårsrakettene med tanke på kattene. Corvette satt og så ut, og hun fulgte med rakettene. Aros lå og sov. Nadina lurte på om hun skulle bli redd eller la være. Svartfot lå vettskremt under juletreet, og det samme gjorde Blondie.

    01.01.2011 hadde vi besøk av min mor om ettermiddag til middag. Det var kjempekoselig, og på søndag slappet vi bare av. Jeg synes det er trist når julen er over, og julepynten vår skal få stå til helgen. Det blir jo så tomt og trist å fjerne julepynten når julen er over.

    Med skulderen er det akkurat det samme. Ortopeden mener jeg må opereres, fordi jeg jobber med musikk, og trenger frisk skulder. Han mener jeg vil bli bra etter en slik operasjon. Det er forkalkning og betennelse i leddet. Jeg kommer til å være sykemeldt frem til etter operasjonen! Åhh som jeg savner koret jeg er dirigent for! De sa de savnet meg de også. Jeg har lagt opp øvingsplan for våren 2011 for dem i samarbeid med noteutvalget. Vi hadde et møte før jul der vi fant repertoar.

    Jeg savner også pianoelevene mine kjempemasse. De er også i trygge hender.

    Kjempebra skrevet, Ofmarielvennen!:) Jeg også skulle ønske det at bloggere kunne la andre bloggere blogge i fred. Vil en blogger skrive om privatlivet sitt, så la han/hun få lov til det. Dersom en blogger ønsker å være annonym, så det bloggerens eget valg, og ikke noe andre har noe med å gjøre.

    Jeg kommer til å holde meg langt unna alt som har med bloggkonflikter å gjøre, for jeg mister også lysten til å blogge når det stadig blir rippet opp i snøen som falt i fjor. I den bloggkonflikten vi har opplevd har det blitt skrevet og gjort mye dumt. Jeg blogger fordi det er kjempekoselig å blogge, og fordi jeg har kommet i kontakt med kjempemange koselige bloggere. Måtte 2011 bli et konfliktfritt år blant bloggere, og at hver og en blogger lot andre bloggere få blogge i fred uten innblanding.

    Jeg savner deg, Ofmarielvennen!:) Fortsatt godt nytt år, og hils familien!:)

    Ønsker deg en kjempefin onsdag!:)

    Stor klem fra Toril

    SvarSlett
  2. Godt nytt år! Det var lenge siden det, og det var moro å se livstegn fra deg på bloggen din:)

    Moro å lese om julefeiringen din. Vi hadde en fin jul vi også med masse kos og julehygge:) Jeg er glad for at jeg har foreldrene mine, ungene mine, søsteren min, tantebarna mine og vennene mine på samme sted hvor jeg bor:) Forstår deg så godt når du forteller at du har litt hjemlengsel etter du kommer tilbake etter å ha vært hjemme.

    Flinke dere er da til å ha årlig reunion for dere:) Vi hadde 10 og 20 års reunion for ungdomsskolen, og 10 års reunion for gymnasklassen. Etter vi at de fleste traff hverandre igjen på facebook har vi hatt uformelle treff hjemme hos hverandre. I sommer hadde vi faktisk grillfest for de som ville komme. Facebook gjør det mye lettere å holde kontakt med barndomsvenninenne sine. Jeg har funnet mange igjen på facebook av folka jeg gikk på barneskolen og gymnaset sammen med.

    Du skulle sett elevene på mandags morgen. De første timene måtte jeg hale ord ut av munnen på dem, og mange hadde nok ønsket seg et helt annet sted enn bak skolepulten. Jeg var trøtt selv jeg, og det var for så vidt de andre lærerkollegaene mine også. Plutselig var juleferien over. Jeg trøster meg med at det er ikke lenge før det er vinterferie.

    Du og du så skjønn katten deres er:) De store ørene da! Det ser jo ut som de skal ut å fly. Hihi:)

    Bra skrevet det du skriver om å la hverandre blogge i fred toss ulikheter. Alle vi bloggere er forskjellige. Akkurat som samfunnet ellers. Dessverre er det lettere å slenge med leppen når man sitter bak et tastatur. Da slipper man å stå ansikt til ansikt med den det gjelder. Jeg så på youtube en vidoblogg hvor en blogger tok opp det å skrive stygge kommentarer til andre bloggere. Hun hadde lest at noen hadde bedt noen gå å henge seg fordi han eller hun var så stygg. Ville personen som skrev det sagt det rett ut til et menneske? Det tror jeg ikke.

    Etter jeg la ned bloggen min på blogg.no har jeg mer eller mindre mistet lysten til å blogge. Det er derfor jeg ikke blogger så ofte, men jeg blogger fordi jeg vil holde kontakt med hobbyvennene mine og dere andre jeg er blitt kjent med gjennom bloggmiljøet:)

    Uvennskap bloggere i mellom er unødvendig. De færreste kjenner ikke hverandre en gang! Hvordan kan den som ikke kjenner en annen blogger sitte å uttale seg om hvordan den andre bloggeren er? Det er bare de menneskene som kjenner deg personlig som kan uttale seg, og ingen andre utenforstående!

    Jeg fikk meg et støkk da kommentaren min som jeg skrev til Hakrilas ble stjålet og forfalsket. Aldri før har jeg vært så forbannet som da! Hadde jeg visst hvem som hadde gjort det, hadde jeg politianmeldt ham eller henne.

    Det er på høy tid at bloggere passer på seg selv og sitt, og ikke på andre.

    Ha en fin onsdag.

    Bloggklem fra Grynet

    SvarSlett
  3. Snuppa! Godt nytt år, og tusen takk for sist! Det var trivelig å treffe deg igjen i julen:) Vennetreffet vårt 5.juledag var like trivelig som alltid, og så morsomt at det dukket opp så mange. Spesielt trivelig var det å se igjen de som ikke hadde vært der på flere år slik som Mona Elisabeth.

    Trivelig du og Toril kunne komme hjem til oss på dagen 6.juledag før Mona Elisabeth reiste hjem. Da fikk vi pratet med hverandre alene uten så mange folk rundt oss.

    Nyttårsaften kom broren min med familie og søsteren min med familie på kalkunmiddag til oss:) Alle spiste godt, og ungene elsker kalkun de også:) Ved midnatt gikk vi ut for å se på rakettene. Søsteren min og jeg stod inne, for vi syntes det var for hustrig å gå ut.

    Broren min og familien hans reiste tilbake til Røros på ettermiddagen 1.januar.

    Vi har hatt en strålende jul, og vi har fått slappet av og kost oss sammen.

    Ser det snør nede hos dere? Det er meldt snø her også i helgen. Da skal jeg fortelle at det vil bli kaos i trafikken. Hos oss er det minus 1 grader, og det er mildt. Vi tenker på å ta en tur på ski i helgen hvis det blir vær til det. I julegave fikk jentene slalomski. Vi snakker om å ta en tur på slalom fremover i helgene for å variere litt.

    Jeg har ikke vært så aktiv på bloggen min. Blogger nå og da når jeg kommer på deg. Heldigvis har jeg vært spart for å bli innblandet i bloggkonflikter. Jeg skjønner ikke poenget med at det skal være konflikter bloggere i mellom! Det blir jo utrivelig for begge parter å blogge. Noen mennesker er mer sta enn andre, og de vil alltid hevde at den andre parten har feil i stedet for å være ydmyk. I en konflikt har begge parter feil, og mye blir sagt eller skrevet som man kanskje ikke mente der og da. Slike konflikter er bare dumt og barnslig.

    Jeg håper også at 2011 blir et trivelig bloggår for alle bloggere.

    Du og familien må ha en fin fredag:) Jeg savner deg!

    Stor klem fra Irenesola

    SvarSlett
  4. Jammen på tide at du har oppdatert noe her nå søta:) Fine bilder av katten deres:) Det var koselig å se. Jeg håper du legger ut flere bilder av henne.

    Det var skikkelig koselig å treffe deg da jeg var i Trondheim i julen, og jeg angrer ikke på at jeg tok turen. Vi fant vel ut at jeg ikke hadde vært der siden 2003. Tenk 7 år siden. Det var utrolig artig å treffe igjen alle sammen, og spesielt deg, Irene og Toril:) Torsdagen hjemme hos Irene var jo toppers, for da fikk vi tid til å snakke sammen alene. Jeg sa til mannen min at jeg skal til Trondheim neste år også for å være med på treffet.

    Håper det står bra til på nyåret med deg og familien din? Alt går bra her:) Den første oppstartsuken etter juleferien var lang, både for oss voksne og ungene. Da helgen kom var det etterlengtet.

    Utrolig fine bilder du har lagt ut på facebooken din fra treffet. Det var morsomt å se:) Jeg må se å rote meg til å legge ut bilder fra treffet jeg også.

    Det var et bra nyttårsønske søta mi:) Håper det jeg også. Ingen som blogger ønsker krangling og uvennskap, men jeg kommer til å si min mening hvis noen av dere blir rakket ned på eller urettferdig behandlet, for jeg sitter ikke og ser på at folk evt slenger med leppa. Jeg har ikke orket å blogge på grunn av alt tullet som har vært. Blogging er noe vi gjør for å glede familie og venner, og gleden blir borte når krangling skjer.

    Du får ha en fin dag søta.

    Nuss nuss fra Mona Elisabeth

    SvarSlett