tirsdag 4. desember 2012

Adventstid og fotokonkurranse;))

  
I går var det første advent. Og i vinduet vårt henger vår fine adventsstjerne som vi kjøpte i fjor;))

I vinduskarmene på stua står våre syvarmede lysestaker og skinner så fin;))

Søndag ble første lys i adventskransen vår tent;))

Jeg kan ikke annet enn å innrømme at jeg elsker advent og jul;)) Det har jeg alltid gjort. Og jeg blir ikke for gammel til å glede meg til julen;))  Alle julegavene er ferdig. Og det er godt å være ferdig med dem;))

Vi reiser opp til Trøndelag fredag 21.desember. Og skal feire julen hjemme sammen mamma, pappa, storesøstrene mine og familiene deres;)) Jeg gleder meg til å komme hjem til Trøndelag å treffe familien min. Og jeg gleder meg til å komme hjem til Trøndelag for å treffe slekt og venner;)) 5. juledag har vi vennene fra videregående skole vårt årlige vennetreff. Og jeg gleder meg til å treffe alle vennene mine som jeg var sammen med da vi gikk på skolen;)) Dette treffet er et av julens høydepunkt. Og jeg får treffe mange av vennene jeg ikke ser så ofte. De fleste bor i Trondheimsområdet. Men mange bor andre steder i Norge. Vi reiser hjem til Oslo igjen 30.desember. For i år skal vi feire nyttårsaften sammen med søskenene til mannen min og deres familier;))

Katten vår er hjemme i Trondheim til storesøsteren min. Og der har hun vært siden vi var hjemme i sommer. Vi har ventet på løpetiden hennes. Meningen er at hun skal pares. Men løpetiden har uteblitt. Hun fikk løpetiden for 2 uker siden. Men den forsvant da hun kom på en fremmed plass. Når vi reiser hjem til nyttårsaften skal vi ha med Snuppa vår hjem. Vi gleder oss alle sammen til å få henne hjem;)) Og vi savner henne utrolig. Vi skal se om vi finner en annen hannkatt som hun kan pares med når hun kommer hit til Oslo igjen. Vi får daglig oppdateringer på msn om hvordan det går med Snuppa. Og hun har det som plommen i egget;))

Det går bra med lærerstudiet. Men selv om jeg ikke har så mange fag i år er det mye å lese. Om 1 1/2 uke skal vi levere ped. oppgave. Det blir en del av bacheloroppgaven. Når oppgaven er levert har jeg juleferie;)) Jippi;))

Eldstegutten er i full gang med prøver og forberedelser til juletentamen på skolen. Han har realfag med matematikk, fysikk og kjemi. Og det er mye lekser og lesing på ham. På fritiden er han er mye sammen klassekameratene sine. Eldstegutten vår og noen av kameratene trener et par ganger i uken med å jogge og på helsestudio.

Begge jentene har sine tentamen etter jul. Terminen for ungdomsskoleelevene deles inn helt likt. Og derfor har de ingen tentamen før jul. Men de begynner med tentamen etter jul. Eldstejenta skal konfirmeres i juni. Mamma, pappa, og farmoren hennes spanderer bunad på henne. Hun har bestemt seg for å ha blå Sør-Trønder bunad;)) Og det er jeg glad for siden jeg har det. Det er ei venninne av mamma som syr bunaden hennes. Og hun skal prøve den i mellomjulen;))

Søndag 9.desember har korpset hvor ungene våre spiller sin årlige julekonsert i kirken. Det bruker å være fullt hus. Og ungene er utrolig flinke;)) Konserten er variert. Aspirantene er med på konserten. De har sin egen avdeling hvor de spiller noen julesanger. Og ungene i aspirantkorpset synger som kor. De er utrolig flinke. Noen av ungene i hovedkorpset synger også solo på noen av julesangene. Når jeg hører korpset spiller de fine julesangene kjenner jeg tårene presser på i øynene. Jeg kommer alltid i julestemning når jeg hører på julekonserten med korpset;)) 

Denne gangen er jeg med i fotokonkurranse på bloggen til venninnen min: Toril . Ta turen innom bloggen hennes. Og dere kan vinne fine premier til kattene deres;)) 

Jeg deltar med dette bildet av abyssinerhunnkatten vår Snuppa;))

Ha en fin adventstid alle mine bloggvenner. Og ta vare på dere selv og hverandre;))

3 kommentarer:

  1. Kjekt at du oppdaterer bloggen din, og det var kjekt å lese om deg og familien din:-) Morsomt at du kommer til Trondheim på gymnastreffet. Jeg gleder meg jeg også, og jeg skal bo hos Irene S og familien. Jeg kommer til Trondheim med båten fra Kristiansund 28.desember, og jeg blir i byen til 30.desember.

    Nei så kjekt med fotokonkurranse da:-) Jeg så det på facebooksiden hennes at hun skulle ha det. Jeg skal finne frem et bilde av Lucia som jeg skal delta med. Jeg glemmer sånne konkurranser, og plutselig er fristen ute.

    Du må ha en fin ettermiddag:-)

    Stor kos og klem fra Mona Elisabeth

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig blogginnlegg som du har skrevet!:) Jeg også gleder meg kjempemasse til jul!:) I helgen har vi i koret hvor min kjære mann og jeg synger juleforestilling for voksne og barn. Den skulle du ha sett. Vi har ekstraøvelser hver dag nå, for alt skal sitte. Hele koret gleder seg kjempemasse til forestillingen vår!:)

    Kjempekoselig med julekonsert med korpset til ungene deres!:) Tenker det blir litt av en julestemning!:)

    Huttetu her er det kaldt! Det var minus 15 grader i dag tidlig. Kattene ligger helt tett inntil vedovnen og varmeovnen og koser seg. Ser også noen snøfiller i luften nå.

    Jeg også gleder meg kjempemasse til gymnastreffet vårt!:) Det skal bli kjempekoselig!:) Jeg har hørt at det er 20 stk som har meldt seg på, og det blir kjempemorsomt!:)

    Tusen takk for at du er med i fotokonkurransen!:) Kjempefint bilde av frøkena deres!:) Det var synd hun mistet løpetiden, men vi snakkes nærmere om tipset angående hannkatt som jeg nevnte.

    Ønsker deg en kjempefin onsdag Ofmarielvennen!:)

    Stor klem fra Toril

    SvarSlett
  3. Endelig juleferie på meg også;=) Det er deilig å tenke på at jeg har fri fra arbeid til 2.januar;=) På høsten sparer jeg opp slik at jeg kan ta fri i julen, og det er deilig;=)

    I år skal vi feire julaften hjemme hos søteren min og familien hennes sammen med mamma og pappa. Jeg kommer til å savne eldstedatteren min. I går kveld chattet jeg med henne, og hun var veldig glad for julepakken hun fikk fra oss med gaver i. Jeg sendte henne en stor pakke med julegaver fra oss, mamma, pappa og søsteren min med familie. I julepakken pakket jeg ned masse ting som har med Norsk jul å gjøre. Det var vemodig å chatte med henne, for hun har litt hjemlengsel nå i disse dager. Jeg sa det kom til å gå seg til etter jul. Julen er jo en familiehøytid. Hun savner den Norske førjulstradisjonen.

    Hyggelig at dere skal reise hjem til familien din;=) Jeg håper dere får en fin og god jul sammen familien din.

    Hyggelig med gymnastreff da;=) Dere er veldig flinke til å holde kontakten. Vi hadde 30 års jubileum for klassen min fra barne- og ungdomsskolen i januar i år, og det var veldig hyggelig;=) I klassen vår var vi 30 elever, og det var 28 som møtte opp på jubileet;=)

    Du må ha en fin dag videre søte deg Ofmarielvennen;=)

    Varm og god klem fra Catzy

    SvarSlett