lørdag 25. juli 2015

Bilder fra vår herlige uke i London, og ferieoppdatering;))

Endelig på tide med en bloggoppdatering. I juni var begge storesøstrene mine med sine familier, mannen min, begge jentene våre og jeg en uke i London;)) Storesøstrene mine og jeg har lenge snakket om at vi ønsket å reise sammen til London. For det var en drøm vi alle tre har hatt i mange år;)) Og endlig var det vår tur;))

Vi var i London i en uke. Og vi bodde på et koselig hotell midt i hjertet av London;))  Før vi reiste hadde vi planlagt hva vi ville se av serverdigheter. Første dagen vi var ute og gikk gikk jeg rundt og måpet. For jeg greide ikke ta innover meg at jeg var i London. Det var som en drøm å se Buckingham Palace og Big Ben;))

Vi hadde ett mål. Og det var at vi ikke skulle stresse oss i hjel. Men kose oss når vi var der. Ungdommene hadde det artig. De holdt sammen. Og de dro rundt i London på egen hånd. Om kveldene var vi ute og spiste sammen.

Det var ei artig uke i London som jeg kommer til å leve på lenge;)) Været var variert når vi var der. Noen dager med sol. Og andre dager med overskyet og regn.

Det ble også en del shopping på oss alle sammen ja....;)) 

Nå skal dere få se noen bilder som jeg tok da vi var i London;))



 
Buckingham Palace var noe vi alle ville se. Dronningen var ikke hjemme for anledningen;))


Utenfor Buckingham Palace. 


En statue på plassen foran Buckingham Palace. 


Det kjente minnesmerke i London Big Ben. 


 Big Ben i London.


Pariserhjulet London Eye. 


Det var en artig opplevelse å ta pariserhjulet. Og vi fikk utsikt til hele London;))


 Jeg syntes telefonkioskene i London var stilige;))


Det var lett å finne undergrunnsbanen ja;))


House of Parlaments.


St. Pauls Cathedral. 


 St. Pauls Cathedral.


The Tower of London.


 The Tower of London.


The Tower Bridge. 


The Tower Bridge.


 Ingen tur til London uten å besøk voksmuseet Madame Tussauds.


Madame Tussauds. 


Dette var nærmeste dronningen jeg kom mens vi var i London;))


 En av mine største idoler Michael Jackson;)) 


En ettermiddag tok vi oss en tur til bydelen Nothing Hill. Det var som å oppleve filmen Nothing Hill. Fargene på husene er stilige;)) 


Husene i Nothing Hill.



Eldstemann var ikke med til London. Etter han kom hjem fra millitæret i juni hadde han først fri en uke. Og så begynte han å jobbe på sommerjobben sin i kiosken hvor han jobbet i fjor sommer. 01.08.2015 reiser han og noen kamerater til syden sammen. Det blir en artig opplevelse for ham.  

Onsdag 28.juli reiser mannen min, jentene og jeg hjem til Trondheim. Vi skal ha med oss en tilhenger med flyttelass for eldstegutten. I august begynner han på NTNU på Gløshaugen. Han skal bo på hybel hjemme hos min ene storesøster. Hybelen har stått tom i mange år. Og hun tilbød eldstegutten å få bo der mens han studerer i Trondheim;)) Jeg gleder meg til å komme hjem til familien i Trondheim;)) Og jeg gleder meg til å treffe vennenene mine der;))

Vi blir hjemme i Trondheim i vel to uker. For da reiser vi hjem til Oslo igjen før vi kjører eldstesønnen oppover til Trondheim til studiestart. 

Været her i Oslo i sommer har vært herlig;)) Jeg eeeeelsker sol og sommer;)) I sommer har jeg fått slappet godt av. Og jeg har kost meg ute i hagen, vi har grillet, vi har vært på stranda, om kveldene har jeg kost meg ute på terrasen, jeg har kost meg med å lese bøker, gått turer og vært i byen sammen venner;)) Sommerferien er langt fra slutt ennå;)) 

Jeg håper dere har hatt en fin sommerferie? Og jeg håper dere har kost dere i sommer;))  

Ha en fortsatt fin sommer alle bloggvenner og lesere;))






 


 
 

 

10 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder fra London du har lagt ut på bloggen din vennen :) Jeg har så lyst til å reise til London jeg også, og det er reisemål nr.1. Vi er noen venninner som snakker om å ta en langweekend i 2016 til London, og det håper jeg at vi får til :)

    Har hatt en kjempefin og koselig sommer. Jeg har også slappet av, kost meg, holdt på med håndarbeid, holdt på med fargelegging, vært sosial med familie og venner, og det beste av alt er at vi har hatt kjempefint vær i helgene :) Da har Halvard og jeg dratt ut til stranda hvor vi har grillet og kost oss.

    Egentlig skulle jeg ha vært med Halvard opp til Grong denne uka, men fordi Nadina brakk bein i labben kunne jeg ikke bli med. Jeg lar ikke andre passe Nadina som har skadet seg. Det hadde vært uforsvarlig av meg. Dermed blir det heller en tur opp til Grong i løpet av høsten :)

    31.07.2015 skal vi på grillfest hjemme hos min tremenning, og neste helg skal vi på hytta hjemme hos min søster og mannen hennes :)

    Har hatt spillejobber noen dager også i løpet av de ukene som har gått :) En kjempeherlig og avslappende sommerferie har det vært så langt tross i dårlig vær på ukedagene!

    Jeg gleder meg kjempemasse til du kommer hjem, og jeg gleder meg til å treffe deg :) Irene og jeg har snakket om å ta en tur til byen sammen på det historiske markedet. Det hadde vært kjempekoselig hvis du også kunne bli med :) Vi snakkes mer om det :)

    Ønsker deg en kjempefin lørdagsettermiddag :)

    Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene


    SvarSlett
    Svar
    1. Toril

      Tusen takk snuppa mi;)) Du må reise til London. For det var en herlig by som jeg likte godt. Og jeg reiser gjerne tilbake igjen dit.

      Artig å høre hva du har gjort i ferien. Synd at Nadina brakk labben sin. For det ødela jo litt av planene dine.

      Det var artig å treffe deg snuppa på mandag 03.august;)) Jeg tar meg en tur på mandag som kommer også.

      Mannen min er på tur til Oslo. For eldstegutten kommer hjem fra syden i ettermiddag. Og de kommer opp til Trondheim på mandag. Tirsdag er det innmatrikulering for studentene. Jeg ringer deg før jeg kommer.

      Ha en fin dag;))

      Stooor klem fra Else Marit

      Slett
  2. Det var fine bilder, og jammen har dere fått opplevd mye den uken dere var der :) Som regel kan man fort stresse med å få med seg alle turistattraksjonene når man reiser for eksempel til London, Roma og Paris. Det er lurt å ikke stresse med alt, for en slik ferie skal også være avslappende. Jeg synes ikke det er avslappende å hele tiden ha et program som man må være med på.

    Ja :) Du kommer hjem til Trondheim du nå ja :) Bli med Toril og meg til byen en dag. Vi kan ta en kopp kaffe, og gå å se på det historiske markedet som de har i forbindelse med Olavsfestdagene. Du tar med deg godværet når du kommer hjem ja?

    Jeg gleder meg også til å treffe deg.

    Nå har jeg en uke igjen av ferien min. Jeg begynner på jobb mandag 3.august. Vi har kost oss på hytta på Røros i sommerferien, vi har vært i Sverige noen dager og vi var på Lillehammer og Hunderfossen en tur. Jeg snakket med mannen min i går om at vi har hatt godvær i helgene, men på ukedagene har det vært regnfullt og grått. Første godværshelgen var i midten av juni, og etter det har vi hatt godvær hver helg. Jentene vår er i Ålen til broren min ennå. De ville være sammen med søskenbarna sine. Ungene til broren min blir med jentene hjem til oss i løpet av uka som kommer.

    Vi snakkes når du kommer hjem :)

    En fin kveld ønskes deg :)

    Godklem fra Irene

    SvarSlett
    Svar
    1. Irene

      Tusen takk;)) Jeg elsket London. Og jeg reiser gjerne tilbake igjen;))

      Tusen takk for sist. Og det var artig å treffe deg også hjemme hos Toril;))

      Hytta deres ligger fint til. Og jeg synes det er fine omgivelser der hytta deres ligger;))

      Mannen min har reist hjem til Oslo for å hente med seg eldstegutten opp til Trondheim. På tirsdag er det innmatrikulering for studentene. Eldstegutten kommer hjem fra syden i ettermiddag. Det blir rart å reise hjem til Oslo uten ham. Men han kommer til å få det bra her;))

      Ha en fin lørdag;))

      Stooor klem fra Else Marit

      Slett
  3. Kjekt å få se bildene dine som du har tatt :) Det er så kjekt å følge med på facebook på alle de fine feriebildene som familie og venner har delt.

    London er en flott by med mye kultur og severdigheter å se på :) Kjekt å lese at dere hadde en fin uke der :)

    Vi har storkost oss på hytta i sommer :) Det har blitt mye ut med båten for å fiske og kose oss. Jeg har laget så mye fiskemat som jeg har fryst ned. Det er godt å ha til vinteren. Jeg har brukt feriedagene mine til å fargelegge, strikke, brodere og fotografere. Vi har gått mye turer. Jeg synes det å være på hytta er rekreasjon og avkobling fra jobben for meg.

    Jeg har igjen to uker ferie, og mannen min og jeg skal en uke til Gran Canaria i oktober. Om sommeren er det for varmt i syden, og derfor synes jeg det er like greit å reise en tur om høsten. Den siste uken venter jeg med til å ta mot jul.

    Fin, fin ettermiddag til deg og familien din :)

    Klem, klem fra Mona Elisabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Mona Elisabeth

      Tusen takk;)) Gjett om da. Vi hadde en uforglemmelig uke i London. Og jeg forelsket meg i London som by. For det er så mye å se på;))

      Artig å lese at dere har hatt en fin ferie på hytta. Det er jo rekreasjon å komme seg på hytta nært sjøen som du sier. Det blir godt for dere å reise til syden i oktober;))

      Jeg synes også at det blir for varmt i syden om sommeren. Men som lærer kan jeg ikke reise midt i skoleåret. Jeg må reise når vi har ferier.

      Mannen min er nå i Oslo. Eldstegutten kommer hjem fra syden i kveld. Og på mandag kommer de opp til Trondheim siden det er innmatrikulering for studentene. Vi reiser hjem til Oslo mot neste helg. Det blir rart å reise hjem uten ham. Men han kommer til å få det fint i Trondheim;))

      Ha en fin lørdag;))

      Stooor klem fra Else Marit

      Slett
  4. Det var veldig fine bilder du deler med oss på bloggen din;=) Hva var det jeg sa? At du kom til å elske London. Jeg elsker London, og jeg har vært der 4 ganger;=)

    Det er veldig koselig å høre at dere koste dere mens dere var der;=)

    Du må ha riktig god tur hjem til Trondheim, og kos deg så mye mens dere er der oppe;=) Det blir spennedne når sønnen deres skal begynne å studere, men godt at han får bo billig hos søsteren din. Han er heldig, for det er veldig dyrt for studenter å leie hybel.

    Vi har hatt to flotte uker på hytten til søsteren min i Ål i Hallingdal, og vi har kost oss mye, slappet av, solet oss, gått turer og hatt det jeg kaller for deilig ferie;=)

    Jeg begynner på jobb på tirsdag, men jeg kunne tenkt meg ferie mye lengere, for ukene har gått veldig fort.

    Vår eldste datter har jobbet i hele sommer som pleiemedarbeider på et sykehjem, og hun får fotsette å jobbe der til høsten. Det er greie penger å få med seg ved siden av sykepleiestudiet;=) Nå er hun og tre venniner på Rodos.

    Vår mellomste datter har jobbet i en matvarebutikk. Hun skal begynne på Grenland Folkehøgskole i Porsgrunn til høsten. Hun gleder seg veldig til å begynne der. En av venninnene hennes fra videregående skal også begynne der. Vår mellomste datter vet ikke helt hva hun skal studere, men nå får hun ett år tenke på. Jeg mener det er mye bedre at hun går på folkehgskole ett år i stedet for å begynne umotivert på et studie hun kanskje ikke vil fullføre.

    Du vet jo den 3 roms sokkelleiligheten vi har? Den har vært stående ubebodd siden 2012. Nå har vi ryddet opp, vasket og ordnet i stand, og vår eldste og yngste datter skal få lov til å bo der mens de studerer. Begge to har ymtet frem på om de kunne få lov til å få overta sokkelleiligheten, men nå fat vi ut av at det er noe de skal få lov til. Det er mye bedre at de bor i vår sokkelleighet enn at de leier dyr hybel. Begge døtrene våre har begynt å flytte sakene sine ned i sokkelleiligheten. Selv om de bor der, er jeg sikker på at de kommer til å komme opp for å spise middag sammen oss;=)

    Sønnen vår skal begynne i 2.klasse på videregående. Han gleder seg til det;=)

    Kos deg hjemme i Trondheim søte deg Ofmarielvennen;=)

    Du må ha en fin dag;=)

    Varm og stor klem fra Catzy

    SvarSlett
    Svar
    1. Catzy

      Tusen takk snuppa mi;)) Hva du sa? At jeg kom til å elske London. Og det gjorde jeg;)) Jeg reiser mer enn gjerne tilbake dit igjen;))

      Artig med ferie sammen familien din;)) Jeg har aldri vært der. Men ut fra bildene du har lagt ut på facebook ser det fint ut der søstren din har hytte;))

      Eldstegutten er heldig som får bo billig i leiligheten til min ene storesøster. Og det tar 20 minutter å gå til NTNU for ham. Perfekt spør du meg;))

      Mannen min reiste til Oslo i går. For eldstegutten kommer hjem i ettermiddag. Og de reiser opp hit til Trondheim igjen tidlig på mandag. Tirsdag er det innmatrikulering for studentene. Vi kommer hjem til Oslo mot neste helg;))

      Et år på folkehøgskole høres lurt ut. Det har jeg foreslått til de to yngste jentene når de er ferdige med videregående skole. For det er bedre at de tar et friår istedet for å begynne på et studie som kanskje ikke er rett for dem. Yngstejenta di kan fortelle jentene mine om hvordan folkehøgskoleåret er. For det kan motivere dem til å søke folkehøgksole.

      Eldstegutten vår ble voksen i løpet av året han var i millitæret. Og det året hadde han godt av;))

      Ja den sokkelleiligheten deres er fin. Og det er smart at døtrene deres kan bo der mens de studerer;))

      Ha en fin lørdag;))

      Stooor klem fra Else Marit

      Slett
  5. Knallfine bilda fra London :) Koselig å læs at dokker hadde en fin uke i London og at dokker kosa dokker.

    I sommer har æg hatt to uka ferie men æg har vært heim. Æg og nånn vænna skal tel syden i høstferien og det glær æg mæg tel :)

    Kerr spenneandes at sønnen dokkers har fått studieplass i Trondheim og bra å hør at han har fått hybel. Æg læs jo at det e vanskelig førr studenta å få nån plass å bo når dæm kjæm tel en ny by som student.

    Æg bli deltidsstudent tel høsten æg. Da skal æg studer studer veiledning. Det glær æg mæg tel :)

    Æg ønska dæ ein fin dag :)

    Stor bloggklæm fra mæg

    SvarSlett
  6. Siri Elise

    Tusen takk;)) Jeg forelsket meg helt i London som by. Og jeg reiser mer enn gjerne tilbake igjen;))

    Det er godt å ha ferie til senere. Jeg synes det blir fort for varmt i syden om sommeren. Men som lærer kan jeg ikke reise midt i skoleåret. Og jeg må reise når vi har skoleferie.

    Eldstegutten gleder seg til å begynne å studere. Og han sier at det er den linja han vi gå på. Det var førsteønsket han kom inn på;)) Jeg er glad for at han får bo i sokkelleiligheten til min ene storesøster;)) For det er tryggere for meg også når han bor der. Men det blir rart å reise hjem til Oslo uten ham.

    Studiet du skal begynne på hørtes spennedne ut. Og det er lurt å ta et studie for å få mer faglig kompetanse og tyngde.

    Ha en fin lørdag;))

    Stooor bloggklem fra Else Marit

    SvarSlett