lørdag 20. april 2013

Endelig vår og bloggoppdatering;))

Det er en stund siden jeg har blogget. Tiden har ikke strukket til. Men her kommer en liten oppdatering om hva som har skjedd hos oss. 

Det går fint med lærerstudiet. Jeg studerer 3. året. I år har jeg bare pedagogikk og 30 studiepoeng i kost- og ernæring. Jeg har pedagogikkforelesning to dager i uken og kost- og ernæring en dag i uken. Det er et lett skoleår. Men mange oppgaver som skal leveres. Nest studieår er mitt førsteønske 30 studiepoeng med musikk og resterende 30 studiepoeng med kost- og ernæring. Jeg slipper unna med pedagogikk i 4.året siden jeg er førskolelærer;)) I pedagogikk holder jeg på med å skrive bacheloroppgave som jeg skal levere i mai. Det er rart å tenke på at jeg har ett år igjen med studiet. Og jeg gleder meg til å bli ferdig. Jeg har fått meg jobb som tilkallingsvikar ved en barneskole ikke så langt fra der vi bor. Og det har blitt en del vikartimer. Pengene kommer godt med;))

Eldstemann går 2.året på videregående skole. Og han trives godt;)) Han spiller fremdeles i korpset. Fotballen har han lagt på hylla. Men han jogger og trener på helsestudio et par kvelder i uken. Han er mye sammen med kamerater. Og det er en flott guttegjeng som holder sammen. Kompisene til eldstemann er koselige og stødige gutter;)) Eldstemann fyller 18 år i juni. Nå er det lappen som står for tur. Mannen min har øvelseskjørt med ham. Jeg tror han greier å ta lappen. For han er flink å kjøre. 

Eldstedatteren skal konfirmeres i september;)) Mamma holder på å sy bunad til henne. Og det er artig at hun vil ha blå Sør-Trønder slik jeg har. Hun valgte leir som sin konfirmasjonsforberedelse. Både hun og søsteren spiller fremdeles i korpset. Og begge jentene holder fortsatt på med svømming;)) De er med på en del svømmestevner i helgene. Som tenåringsjenter flest er hun mye sammen med venninnene sine;))

Yngstedatteren trives fremdeles godt i 8.klasse på ungdomsskolen. Utenom korpset og svømmingen er hun mye sammen venninnene sine;)) 

I påskeferien fikk vi besøk av mamma og pappa. Og det var artig;)) Vi hadde en koselig påske sammen med dem;)) Det ble ikke så mye skigåing som vi hadde håpet på. Men noen dager kom vi oss ut på ski;)) 

I sommerferien reiser vi to uker hjem til Trøndelag til mamma og pappa. 1.august reiser vi til Rodos på ferie i to uker;)) I år blir ikke eldstemann med på ferie. Han har fått seg sommerjobb på nærbutikken like ved der vi bor. Og han og noen kamerater skal på sydentur alene. Jeg kommer til å være spent når guttene skal reise på ferie alene til syden. Men venner som har unger på samme alder sier at det går bra. Og de sier jeg ikke må bekymre meg unødvendig. Det bor en hønemor i oss alle vil jeg tro;)) En gang må være den første. Og sånn er det å bli stor. Jeg var også 18 år da jeg reiste alene på ferie til syden sammen venninner. Mamma har fortalt at hun var redd for meg da jeg var på den sydenturen.

Torsdag kveld var jeg med yngstejentene på Justin Bieberkonsert. Justin Bieber er deres store idol. Det var flere venninner av jentene som var på konserten. Og vi foreldrene ble enige om at vi skulle bli med dem. Jeg var ikke trygg nok til å sende ei jente på 14 og ei jente på snart 15 år til Telenor Arena alene. Kvelden før konserten var mannen min og jeg uenige om hvem av oss som skulle være med jentene. Ingen av oss ville på konserten innerst inne. Jentene kom på en kreativ løsning. De bestemte at vi skulle trekke lodd for hvem av oss som skulle bli med. Jeg ble den heldige vinner. Jeg ble overrasket over hvor godt organisert sikkerheten på Telenor Arena var. Vi fikk utdelt ørepropper for å ha i ørene. Og det er jeg glad for at jeg brukte. Da Justin Bieber kom på scenen var ungdommene i ekstase. De hylte. Rart at jeg ikke fikk tinitus;)) Jeg har ikke sansen for Justin Bieber. Men det var en bra konsert. Det var artig å oppleve stemningen på konserten;)) For ungdommene er Justin Bieber et idol. Og han virker som en jordnær og ærlig idol.

Våren er endelig kommet hit også. Og i dag tror jeg at jeg erklærer grillsesongen for åpen;)) 

Ha en fin helg alle bloggvenner;)) Vi blogges. 














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar