mandag 7. september 2009

Har hatt en fin helg;))

FOTO: http://www.janovebrenden.no

06.september tok vi oss en tur i Frognerparken.


FOTO: http://www.janovebrenden.no

Monolitten i Frognerparken.

FOTO: http://www.janovebrenden.no

Monolitten i Frognerparken.


FOTO: http://www.janovebrenden.no

Den kjente stauen Sinnataggen er ikke i bedre humør.


FOTO: http://www.janovebrenden.no

Skulpturen Pikene på broen.


Helgen er over for denne gang, men om noen få dager er det helg igjen. Det føles slik ut noen ganger;)) Jeg har vært hjemme noen dager, fordi eldstejenta vår ble syk med halsbetennelse. Før helgen måtte vi til fastlegen for å få medisin til henne, og feberen sank etter et par dager. Vi har holdt henne innendørs i helgen for å være helt trygge for å ungå tilbakefall. I morgen skal hun få gå på skolen igjen, noe jeg tror hun gleder seg til.

I helgen har vi vært hjemme og slappet av. Lørdag var jeg i byen sammen med sønnen min, for jeg måtte kjøpe noen nye klær til ham. I sommer har han strukket seg, og det var på tide med noen nye klær. Lørdag kveld var vi hjemme.

Søndager er som søndager flest, kjedelige. Sønnen vår var på cup med fotballaget han spiller på. Yngstejenta vår kjedet seg, og da kom vi på at vi kunne dra en tur til Frognerparken for å se på skulpturene. Vi gikk i Frognerparken i to timer. Jeg blir mer og mer imponert over Vigerland sine skulpturer. Hver og en skulptur har hvert sitt særpreg. Den skulpturen som jeg blir mest fasinert av er Sinnataggen. Og for hver gang jeg er i Frognerparken legger jeg merke til nye detalsjer på skulpturene som jeg ikke har sett før. Det er fint å tusle rundt i Frognerparken, og bare ta seg tid til å se på de fine skulpturene. Mange tar dette som en søndagstur slik vi gjorde.

I dag var jeg på Rikshospitalet til ryggspesialist. I august var jeg på mr med ryggen min. Jeg har slitt med ryggen min i flere år, og fastlegen er sikker i sin sak at dette skyldes turningen jeg drev med som ung. Mr-bildene viste prolaps i to ryggvirvler, og på sikt må jeg nok opereres. Ryggspesialisten mente om ett års tid. Det ble snakk om hvor vidt det var tilrådelig å jobbe i barnehage for meg, og heller tenke på omskolering, for ryggen min vil ikke bli bedre med årene. Jeg skal fortsette til fysiotereapeuten en gang i uken for å stabilisere ryggen. Det synes jeg fungerer veldig bra for min del. Foreløpig fortsetter jeg å arbeide i 60%, men ble jeg verre måtte jeg ikke være redd for å gå ned til 50%. Jeg skal tilbake til fastlegen min i oktober, og da skal jeg prate med ham om evt omskolering.

I kveld skal jeg på foreldremøte for trinnet til vår yngste datter. Av innkallingen ser jeg at jeg er valgt ut til å være klassekontakt, og det er i orden. Onsdag er det foreldremøte på trinnet til vår eldste datter.

I morgen er det trisdag, og jeg har fridager hver tirsdag. Jeg skal møte en studievenninne av meg på kafé. Det blir koselig å treffe henne igjen, for vi har ikke sett hverandre siden vi gikk ut. Vi har mange år å oppdatere hverandre;))

BILDER: http://www.janovebrenden.no/

4 kommentarer:

  1. Jeg kjenner til dette med kun mandag og fredag jeg!:)

    Så fine bilder fra Frognerparken!:) Der har jeg vært et par ganger når jeg har vært i Oslo jeg også, og det er kjempefine skulpturer der!:)

    Turntreningen vi hadde på den tiden tror jeg ikke har gjort saken bedre for ryggen din. Det er kjempebra du blir fulgt opp, og at det finnes løsninger for at du blir bra.

    Jeg skjønner godt at datteren deres er lei av å være hjemme nå. Er man sengeliggende er det greit, men når feberen synker og formen blir bedre er det kjedligere.

    Jeg vil tro du passer perfekt til klassekontakt!:)

    Ha en fin dag!:)

    Stor bloggklem fra Toril

    SvarSlett
  2. Vigerlandsparken er fin å spasere i :) Flotte bilder :)

    Tvillingjentene våre har berget for forkjølelse hitil, men det er en del sykefravær på trinnet deres. Det er bedre å holde barna våre hjemme en dag ekstra. Bra hun kan gå på skolen i morgen:)

    Så myk som du var da du var yngre er det ikke rart du har fått problemer i dag. De som har prolaps forteller at det ikke godt. Jeg håper du slipper operasjon. Omskolering er kanskje ikke det dummeste eller hva? Du er midt i blinken for deg å jobbe med elever i skolen, og du har alltid hatt et bra lag med barn.

    Vi har sluppet unna det å være klassekontakt hittill, men blir jeg forespurt sier jeg selvfølgelig ikke nei.

    Riktig god kveld videre til deg og dine:)

    Klem fra Irene

    SvarSlett
  3. Det er fint å gå tur i Frognerparken, og det gjør vi av og til når søndagene blir litt lange.

    Det kjedligste som finnes er å være syk i lengre tid. Jeg blir rastløs den dag i dag jeg hvis jeg er syke over lengre tidsrom. Det er et godt tegn at datteren din lengter tilbake til skolen igjen:)

    Koselig å møte studievenninnen din da:) Ha en fin dag:)

    Bloggklem Linn

    SvarSlett
  4. Jeg har vel vært i Frognerparken en gang, og det er veldig fint og velstelt der. Jeg vil tro det er en park som kan sees flere ganger, og du må ha god tid når du skal gå å se på Vigerland sine vakre skulpturer. Skulpturene er så naturlige.

    Det var bra at datteren deres er frisk igjen. Halsbetennelse er vondt. Vår yngste sønn måtte fjerne mandlene. Han var plaget med flere halsbetennelser i året, og særlig om høsten og vinteren. Mandelfjerningen hjalp ham, og siden har han vært bra. Selvsagt kan han bli forkjølt, men han slipper i det minste halsbetennelse hver gang.

    Jeg håper du og studievenninnen får det koselig:)

    Ønsker deg en fin trisdag:)

    Klem Mona

    SvarSlett